Followers

Friday, November 2, 2018

Yang Pertama

Aku hanya mahu Dia.. Yang Pertama..
Mampukah tuk kau fahami?
Aku hanya mahu Dia.. Yang Pertama..
Untuk selamatkan kita..

Demikian bait-bait petikan daripada lagu kumpulan The Faith yang berjudul " Yang Pertama ". Apabila mendengar lagu ini, dengan liriknya sahaja sudah pasti kita dapat buat satu kesimpulan yang mana kita sebagai hamba hanya bergantung harap pada Maha Pencipta Sekalian Alam. 

Pada hari ini, ramai manusia yang kecewa, ramai manusia yang gembira dan sebagainya. Ujian sentiasa datang pada mereka yang dipilih oleh Allah untuk menghadapinya. Allah mahu kita bergantung harap padaNya seratus peratus tanpa berharap pada selainNya. 

Ya, hari ini, terutamanya didalam bab percintaan. Manusia sering terlepas pandang dan tidak mahu mengambil satu jalan penyelesaian yang betul. Jika dilihat, golongan yang bercinta ( sebelum nikah khususnya ) terlepas pandang didalam hal kebergantungan kepada Allah. Lebih mengharapkan cinta manusia berbanding cinta Maha Pemberi Cinta.

Kita lupa bahawa Allah yang memberi dan mengurniakan rasa cinta diantara seseorang kepada seseorang yang lain. Jadi, mengapa kita tidak bergantung harap padaNya seratus peratus? Yakinlah, jika kita berharap hanya pada Allah dan menyerahkan segalanya padaNya, InsyaAllah, Allah takkan kecewakan kita. Allah Maha Kuasa. Dia tahu apa yang ada didalam hati setiap manusia. Berharaplah pada Allah. Nescaya kamu semua akan bahagia. ^_^

The Faith - Yang Pertama | Official Video ( Sumber: Youtube )

No comments:

Post a Comment